11 september is het zover - Reisverslag uit Oost-Souburg, Nederland van Annelieke Back - WaarBenJij.nu 11 september is het zover - Reisverslag uit Oost-Souburg, Nederland van Annelieke Back - WaarBenJij.nu

11 september is het zover

Door: AnneliekeBack

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

25 Juli 2011 | Nederland, Oost-Souburg

Hallo,

Over ongeveer 6 weken vertrek ik naar Ghana, voor een periode van 3 maanden. Toen ik aan mijn HBO-V begon dacht ik dit is mijn kans voor een buitenlandse stage. Op school zag ik folders hangen van Ontmoet Afrika. De verhalen op de site spraken me erg aan. Samen met Marloes (klasgenoot en vriendin) besloten we contact op te nemen met de stichting en van het een kwam het ander. Voor meer informatie over de ontmoet afrika: www.ontmoetafrika.nl

11 september vertrekken Marloes en ik naar Ghana. We zullen samen met de Dawn Foundation een project in Zuid-Ghana op zetten. Dit project is gericht op preventie. We gaan voorlichting geven over Malaria,Aids,Tuberculose,Hygiëne,Moeder kind zorg en wat verder nog nodig is. Wat zo leuk is aan dit project is dat wij het echt gaan opzetten en er dus onze eigen inbreng in kunnen stoppen. Aangezien niet iedereen Engels spreekt zullen we erg creatief moeten zijn om ons verhaal echt over te laten komen. Denk hierbij aan toneelstukjes,spelletjes en plaatjes.

Ik ga bij een gastgezin in Awutu wonen. Dit is een traditioneel dorp. Ik woon dus tussen de mensen waar ik voorlichting aan zal geven. Ik denk dat het belangrijk is dat we de problematiek van dichtbij zien zodat we onze voorlichting daar op af kunnen stemmen.

Vind je het leuk om mij te steunen bij dit project..dan kan dat! Stuur mij even een mailtje en dan zal ik mijn rekeningnummer geven. annelieke__@hotmail.com.

Groetjes Annelieke


  • 25 Juli 2011 - 18:44

    Merel:

    Ben zo benieuwd naar je verhalen!!!!

  • 28 Juli 2011 - 15:33

    Jolien:

    Ik ga je zeker volgen en ook naar jou zwaaien vanaf de zelfde lijn vanaf de evenaar. Geef je rek. dan krijg je iets. Meer als symbool maar t gaat om het idee. xxx

  • 11 September 2011 - 18:51

    De Achterblijvers:

    Hallo Schat,

    Nou nu ben je na 45 minuten vertraging echt op weg. Op de terug weg naar huis was de stemming toch enigszins bedrukt.
    Maar we weten dat dit je grote wens was, dus ook wij moeten even hier doorheen. Als je daar straks aan gekomen bent en we hebben contact met je, dan zijn we gerustgesteld. gr. Mama,Papa, Maarten,Rianne en Wouter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelieke

Actief sinds 25 Juli 2011
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 41006

Voorgaande reizen:

11 September 2011 - 29 December 2011

Stage in Ghana

Landen bezocht: