In het donker - Reisverslag uit Oost-Souburg, Nederland van Annelieke Back - WaarBenJij.nu In het donker - Reisverslag uit Oost-Souburg, Nederland van Annelieke Back - WaarBenJij.nu

In het donker

Door: AnneliekeBack

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

08 September 2011 | Nederland, Oost-Souburg

Zondag is het dan zover. Rond 15:00 vliegen Marloes en ik naar Ghana. Het staat al maanden vast maar ik moet natuurlijk nu nog van alles regelen en doen. Dat past vast goed in het Afrikaanse leven. Afgelopen week hebben we te horen gekregen in wat voor gastgezin we geplaatst worden. Dat gaf toch wat paniek want Marloes of ik moest in een gastgezin zonder elektriciteit en wat 20 min lopen is naar het werk en naar elkaar. Uiteindelijk heb ik besloten om voor het gastgezin in Aberful te kiezen wat betekend dat ik dus geen elektriciteit heb. Dan maar helemaal back to basics. Misschien toch handig geweest als ik ooit bij de padvinders had gezeten haha. Het gezin bestaat uit vader (John, die ook werk voor de foundation waar ik voor ga werken) een moeder, 4 kinderen tussen de leeftijd van 11 en 26 jaar en een nichtje en nog iemand. Het dorp ligt 20 minuten lopen af van Bontrase, dit is het dorp waar we gaan werken en waar Marloes woont. Afgelopen week kregen we ook te horen dat we de helft van de week in het ziekenhuis werken en de andere helft de dorpen in gaan om voorlichting te geven. Ik ben ontzettend benieuwd hoe het gaat lopen en wat we precies gaan doen. Ik heb er zin in maar eerst nog even genieten van de mensen hier. Het volgende verhaal is vanuit Ghana!

  • 08 September 2011 - 20:29

    Wendy Mulder:

    Nou gelijk ff gekeken natuurlijk en, zoals beloofd, meteen een eerste berichtje. Vanmiddag was het allemaal maar kort, maar ik wil je toch een goede en veilige reis wensen, pas goed op jezelf. En geniet, want wat een ervaring ga je tegemoet.
    Ik ga je zeker volgen, en ben erg benieuwd naar je verhalen, ervaringen en belevenissen. Heel veel plezier. Tot snel, hier op het internet.

  • 09 September 2011 - 08:25

    Mir:

    Nog even en je weet gewoon hoe het is om in Aberful in het gastgezin te wonen ... go with the flow ... dat zul je wel moeten aangezien je helemaal back to basics gaat! Wij gaan hier meegenieten van jou ervaringen, maar nu de laatste drukke dagen nog, goed dat je van alles te doen hebt ... dan is het zo zondag! Geniet nog even van alle lieverds hier om je heen, hou je taai!!!

  • 09 September 2011 - 14:53

    Ria:

    Dank voor de site. We gaan je volgen.
    Veel succes in Afrika. Wat een avontuur. Liefs Flip en Ria

  • 09 September 2011 - 19:24

    A Krosenbrink:

    Dank je wel voor je bericht en site.

    Goede reis en groeten Anny K

  • 10 September 2011 - 11:05

    Paul & Margot:

    Hoi Marieke,
    We wensen je een hele goede reis en een fantastische tijd in dat verre Afrika. We gaan je zeker volgen......

  • 10 September 2011 - 19:04

    Jolien:

    hihi, hierboven, Marieke. Dat is grappig. Ik zet mezelf op de mail lijst. Check je

  • 11 September 2011 - 09:21

    Peter En Annemiek :

    Als je dit leest, ben je waarschijnlijk al aangekomen in Ghana. Geniet van je bijzondere tijd daar en maak er wat van!
    Groeten van Peter en Annemiek.

  • 11 September 2011 - 10:19

    Linnie:

    Aah spannend! Wat een avontuur gaat het worden! Ben erg benieuwd naar de verhalen! Heel veel plezier en succes. Pas goed op jullie zelf en kom heel weer thuis :)

  • 11 September 2011 - 17:33

    Marlinde:

    Hoi annelieke!

    Spannend orr... Het gevoel komt bij mij weer helemaal terug! ;) Ik hoop dat je het 'tranen' (en dat is zacht uitgedrukt weet ik uit eigen ervaring) voor de douane heb overleefd, want dan kan je Ghana helemaal aan! Succes meid en geniet ervan, want echt waar voor je het weet ben je weer terug in NL!

    Enjoy Ghana! Liefs Marlinde

  • 15 September 2011 - 12:57

    Margot:

    Hoi Annelieke, Je bent al een paar dagen in Ghana en ik ben ontzettend benieuwd hoe je bent ontvangen, of je reis goed is gegaan etc. En ben je al gestart met jullie projekt?

  • 16 September 2011 - 17:52

    Maria De Priester:

    Hoi Annelieke,
    Hoe gaat het met jou? Ben je al een beetje gewend in Ghana? En ben je al gestart met je project? Ik ben heel benieuwd hoe jij het vind. Ik wens je veel succes en veel plezier.
    Groetjes Maria de Priester.

  • 15 Oktober 2011 - 11:35

    Pa:

    Cape Coast: in dit dorp het Oasis beach Hotel loopafstand van strand, een meeting point voor reizigers met leuke kamers

    Elmina: vlak buiten dit stadje, de accommodatie KO SA mooi, betaalbaar strandresort gerund door 4 nederlanders.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelieke

Actief sinds 25 Juli 2011
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 41003

Voorgaande reizen:

11 September 2011 - 29 December 2011

Stage in Ghana

Landen bezocht: